harold-into-south-east-asia.reismee.nl

Goodbye Borneo,Hello Vietnam.

Na een nachtje zonder slaap (i.v.m. 1 vlucht vanuit Borneo,een overstap in Kuala Lumpur en daarnaa Hanoi) Begon ik redelijk positief aan mijn Vietnam-experience,maar dit positieve sloeg al snel om in `minder positief ` bij aankomst op het vliegveld van Hanoi. Toen ik bij de douane kwamen m`n `Improved-letter` liet zien (dit is een document dat je voor aankomst in Vietnam via internet moet aan vragen met een `goedkeurings-stempel` van de Vietnamese overheiderop, en daarmee in het bezit kan komen van een visum) vond de beamte dat dit niet geldig was!!! (Waarom weetik dus nog steeds niet). Ik werdt samen met zo`n 25 andere passagiers die hetzelfde formulier hadden in een `hok` gezet ener werd naar ons geschreewdin het Vietnamees!!! (Ze weigerde Engels te praten).Na een paar telefoontjes van andere passagiers naar verschillende ambassade`s, kregen we alsnog zonder problemen een visum!!! (Misschien is dit wel de manierwaarop ze je welkom heten in Vietnam!! Haha). Daarnaa met de shuttle-bus naar het hostel in Hanoi,waar zeWEL heel vriendelijk en behulpzaam waren. Na een paar dagen in Hanoi heb ik een cruise geboekt naar `Halong-bay`150km ten oosten van de stad. Dit is een tocht waarbij je `s ochtends een houten `zeilschip` op gaat,4 uurtjes varen tussen limestone rotsen en prachtige natuur,en daarnaa in een baai voor anker gaat voor de nacht. De volgende dag(via een andere route) weer terug naar het vaste land. Dit was ZEER de moeite waard,mede door de (20) hele leuke mede-passagiers, en de bemanning die alles in hetwerk stelde om het ons zo veel mogelijk naar ons zin te maken. (DeVietnamezen zijn dus zo slecht nog niet!! Haha). Bij terugkomst in Hanoi de volgende dag de nachttrein naar Sapa genomen. Dit is een bergdorpje op 1650m hoogte vlakbij de grens met China. Hier heb ik een motor gehuurd en een 4-daagse tochtdoor Noord-west Vietnam gemaakt. Het voordeel hiervan is datje nagenoeg geen andere touristen tegenkomt (M.u.v. Dien Bien Phu,een grensstadje met Laos) omdat er geen public-transport betaat in het noorden van Vietnam. Na deze 4-daagse tocht (Die eigenlijk 7 dagen had moeten duren,maar ik wegens slecht weer ingekort heb tot 4 dagen) weer terug gegaan naar Sapa,en om vervolgens vanavond de nachttrein naar Hanoi te nemen.

Ps;de foto`s laten helaas nog even op zich wachten omdat deze computer zelfs mijn typen al niet bij kan houden,laat staanfoto`s uploaden!!!haha. (en zo snel met typen ben ik nu ook weer niet!!!).Maar ik probeer ze morgen in Hanoi ff op de site te zetten.

Cheers Harold.

Reacties

Reacties

tanteke

Hey Harold,

Gezellig "ontvangst comite" dus in Hanoi!
Jammer dat je het niet kon verstaan!
Maar verder wel mooi dus daar?!
We zijn benieuwd naar de foto's!
Spaar je handige tips maar op voor Renate straks,
want die gaat in juli naar Vietnam.

En....zijn er nog mooie muntjes daar?

Geniet nog een paar weekjes daar, want het is zo weer gebeurd met die vakantie van jou!
D'r moet natuurlijk ôk nog unne keer gewerkt worden hé....
houdoe en have fun!
Groeten van ons uit Veghel

harold zelf.

Zal de tips `bewaren` voor Renate. Er lijken wel munten te bestaan maar ben ze nog niet tegen gekomen!!! zal eens ff research gaan doen!! haha

Peettante

Hey Harold,

Je hebt weer het een en ander meegemaakt heb ik gelezen,maar je moet zo maar denken alles komt goed. En met jou ervaring (zo'n wereldreiziger) moet het goed komen. Maar ik ben wel benieuwd naar de foto's.
Wanneer kom je precies terug? Ik hoor het wel van je moeder.
Ik wens jou nog een heel mooie tijd tegemoet

Groetjes peetoom en tante

Wilco, Debbie en Lars

Hey Harold,
Zo zo, das wel ff een warm welkom, maar achteraf vallen ze dus toch wel mee. Je hebt zo te horen weer veel meegemaakt, maar het zal nog niet de laatste lange reis zijn ??? Geniet er nog even van want voor je het weet staat die "oude" BR-FV-83 weer op oe te wachten. Maar voor jou een schrale troost "die van mij is nog ouder" !!!

Groetjes van ons 3e

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!