harold-into-south-east-asia.reismee.nl

Back on the Main-land from Malaysia again.

Welkom of,,,, Salamat datang (net wat je horen wil)!!! haha

Hierbij m`n volgende `update` van mijn reisblog. Na de Cameron highlands was m`n plan om in 1 dag naar Langkawi-Island (zo`n 300km noordwaards aan de Thaise grens) te reizen en dit was volgens de bus-maatschappij geen enkel probeem! Hij zei dat de busreis 5,5 uur was en vanuit daar was het dan nog 1,5u met de boot,dus de volgende morgen vol goede hoop op pad! Maar omdat dit Malaysia is,gaan dingen bijna nooit zoals je ze gepland had,dus na 8 uur in de bus en 2 lekke banden later was ik eindelijk in Alor Setar vanwaar de boot vertrekt naar Langkawi-Island. Het was toen al bijna donker en had het reizen ff helemaal gehad dus toen maar besloten om de volgende morgen de ferry te nemen en te overnachten in Alor Setar.(Hier is dus echtHELEMAAL niks te doen!!) De bootreis verliep wel volgens schema en was dus rond 10.00u in `Gecko`s guesthouse` waar NATUURLIJK alle kamers vol geboekt waren haha. MAAR ik had geluk dat er een jongen op zijn (vooraf geboekte) kamer zat te wachen en die was bereid om de kamer te delen met mij! (Scheelt weer centjes!!). haha. Verder hebben we het eiland een dag onveilig gemaakt door een scooter te huren. Op 17 jan. heb ik de ferry genomen naar Penang en op 18 jan. vanuit Penang naar Singapore gevlogen voor jahoor!!! 11 ringit. (E 3,80!!!!!!). en daar 3 dagen gebleven. Daarnaa op 21 jan met de bus naar Melaka. Dit is best een gezellig dorpje met op vrij-en zaterdageen avondmarkt maar is wel voor 100% geconcentreerd op tourisme!! (jammer hoor). Op 24 jan. de bus genomen (samen met Teresa,een Noorse) naar Mersing (4,5u en dit keer zonder lekke banden) en de volgende morgen de boot naar Tioman-Island. Dit is een tropisch eiland op 2,5u varen vanuit Mersing en een echt duik/snorkel-paradijs maar omdat het het einde vanhetregenseizoen is was het zicht onder water maar 5 meter dusheb iker nietgedoken. De boottocht was overigens ERG ruw en meer dan dehelft van de 150 passagiers was dus zeezkiek!! (Ik dan weer niet!!! haha). Aangekomen op het eiland ingechecktin `Johans place`. We hadden een hutje OP het strand omgeven door palmbomen.(Erg verveldenallemaal!!! haha). En alsof het nog niet genoeg is,kost een biertje maarE 0,30.-- omdat het een belasting-vrij eiland is!!! Verder op het eiland verschillende wandelingen gemaakt met als uitschieter de `Cross-Island-walk`. Dit is een 24 km return-wandeling naar Juara aan de andere kant van het eiland. Enig bijkomend (ongemakkelijk) feitje ishet pad dat OVER een1000m hoge berg loopt en dus ERRUG steil is gezien de afstand van de ene kant naar de andere kant van het eiland maar 7 km is,en in Juara begon het ook nog eens ontzettend hard te regenen dus het was drijfnat `thuiskomen`.!! (Maar ja...je kan niet alles hebben). Normaal gesprokengaan er 2ferry`s per dag in iedere richting van en naar het eiland maar het was schijnbaar ZEER slecht weer op zee en hebben de afgelopen3 dagen geenferry gezien,dus vandaag de kans gegrepen,en op dit moment zijn we(Teresa en ik) weer in Mersing op het vaste land. Morgen ga ik weer terug naar Kuala Lumpur om opFeb 03 naar Kuching (Borneo) te vliegen.

Cheers Harold.

Reacties

Reacties

Dorien

Gaaf!!!!!!
Nu nog de foto's. Zie wel wanneer er een goede pc in de buurt staat.

Peettante

Hey Harold,

Leuk weer iets van je te horen. Ik lees wel dat je het weer goed naar je zin hebt, dus wat maakt het uit een paar uurtjes langer in de bus te zitten, je zult toch wel ff..... je oogjes dicht gedaan hebben?
Is het vliegen daar werkelijk zo goedkoop? Dan kun je beter het vliegtuig nemen in plaats van de bus.
Ik hoop dat je een goede vlucht mag hebben naar Borneo.

Ik wens je nog veel reisplezier en wacht op het volgende bericht en de foto's

Groetjes peettante

jan veraa

is dat niet wat duur harold haaaaaaa ik wens jou nog
veel plezier gr jan

Rudi Klau....

Nou Harold dat klinkt allemaal weer ontzettend interesant.
Is allemaal erg goedkoop daar,kunne ze hier een voorbeeld aan nemen,hou ik misschien ook eens geld over aan het eind van de maand.
Groeten rudi

Lars

Hoihoi ome Harold

Ik kan het zelf nog niet lezen, maar ik heb van papa & mama gehoord dat je weer van alles hebt mogen mee maken. Ja, je hebt gekozen om zo ver te reizen, dus dan kun je wel eens te maken hebben met stukken onderweg en jij hebt toch tijd zat !!! En denk daar maar even over na ...

Ik zou het leuk vinden als je nog een paar fotootjes naar mij toestuurt.

Ik wens je alvast veel plezier in Borneo en tot het volgende verhaaltje.

Dikke kus en knuffel Lars

pia-will

Mooie verhalen en foto's.

Nog veel plezier en avontuur ,,de groeten..

Pia en Will

Moeder

hey Harold; Het is weer een mooi verhaal?
Wat een belevenis.
Het vliegen is daar niet duur': en we wachten op de volgende foto"s.
Een goede reis en veel plezier in Borneo.

Groetjes Pa en Ma.

Frank & Angéle

Hee die Harold. Mooie verhalen joh! Ge komt zo nog eens ergens! Maar goed da ge zoveel overuren hebt gemaakt, met die prijzen daar! da is toch nie te betalen! Haha. veel plezier He!

nicole

Heej harold,

Wij maar denken; er is iets gebeurt met harold daar in het verre land???!! want we hadden nog niets gehoord.... maar wat blijkt we zaten op de verkeerde site, das niet handig natuurlijk. :-/
Maar gelukkig, zo te lezen, gaat het je weer goed af dat reizen!!!
Heel veel plezier en maak er weer een mooie reiservaring van.

Groetjes nicole en bart

hanneke

supervet weer allemaal. Gelukkig ben ik via facebook in las vegas en new york geweest en kan ik iig ook ergens mee pronken ;) Veel plezier nog

Ruud v Kol

Hey die Harold

Ik dacht zal eens effe kijken hoe het met mijn bijna altijd vakantie vierende collega gaat ??
Maar zo te lezen en zien gaat het weer allemaal perfect daar. dus genieten want vur ge het weet zitten weer in een wit/rooie volvo haha.
groet ruud en brenda

Harold zelf.

Hey Ruudjeeeee en Brenda,,

Het lijkt alsof ik GISTEREN vertokken ben maar ik ben alweer op de helft!!! haha grt.

Arie en Ans

Heej Harold,
Je weet de juiste mensen wel te vinden he die je zomaar overal oppikken en met toeters en bellen je ook zomaar weer droppen, ik heb zo'n vermoeden dat je voor zo weinig geld nog niet eerder bent vervoerd, (een echte van Esch he) haha dat moet je dr inhouden jongen!! dat is weer eens iets anders toch? heel veel plezier en maak er een top vakantie van ook nu weer!! Gr. Arie en Ans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!